About Me

Monday, August 28, 2006

Tragedi Buah Epal

UK television ni, suka benor meng 'copy' idea-idea from America. Mula-mula tu Queer Eye For A Straight Guy, US version.Not long after that, keluar pulak QEFSG Uk version.Tak boleh lawan 'kesundalan' gayak-gayak from United States tu.And then,keluar pulak 'The Apprentice'.I'm not so sure sapa tiru sapa, but I doubt Sir Alan Sugar came out with that idea himself.Asyik sumpah-menyumpah aje,camner nak kuar idea bernas?

Now,dah masuk season 2,UK Next Top Model.Nak ikut Tyra Bank lah tu.But yang seddeyy nya,mana tempat longgokan model-model hopeful tu tak pulak nak tiru Tyra.Tyra would placed all the models in the nicest pad and all of them went out to see very interesting people for shooting/casting job.

UK models? Duduklah berjimpit dalam one dingy hostel.MRSM Beseri punya dorm pon lagi cantik daripada 'asrama' bakal-bakal top model tu.

It is very common to see how one would copy another.It's a habit.I copied people...or importing idea,more like.Adalah I terbaca satu article suratkhabar Melayu pasai one young lady,apparently anak Amy Search (tak tahu I Amy Search ada anak besar camtu) Alkisahnya,Nabila Huda ni (sedap nama,pandai Amy Search pilih) bercerita pasal potongan rambut barunya.From what I saw, she blatantly copied si Top Model Naima tu,tapi dia pulak kata,salah hairdresser yang terpotong rambutnya,alih-alih,sebab dah banyak rambut tercantas,safest option is to ikut style rambut Naima.Alamak dik..nak tiru,tiru jelah.Rambut awak yang punya,sapalah nak sibuk-sibuk.Nak cover pulak.

Shallow sungguh reporter kat KL,orang potong rambut pon nak sibuk-sibuk.

And at one time, the Malaysian celebrities racing to name their newborn babies after some colonialism character.Konon cool lah tu.This singer cum actor named his son 'Damien',probably unaware that 'Damien' is a family member of Satan. Tapi I suspect, he copied Elizabeth Hurley.Anak Elizabeth Hurley kan nama Damian? Amy Search pon tak nak kalah,named his son 'Alexzander'.Pahal tu bang??? I can understand kalau you kahwin matsalleh and maybe nak lekatkan nama matsalleh on your child just to remind them that they're somewhat 'orang putih' in a way.Tapi kalau dah melayu,tak ke dikata oleh orang kampung? Tapi,tu you all punya choice lah.Lagipon,apalah ada pada nama.Tapi kelakar lah when one day we come across someone by the nama Christopher Azli bin Sugiman.Mak abah from Kampung Kanchong Darat,Banting.Area-area Jaws tu. (Sorrylah ye) Tak ke nak terkentut menahan rasa kelakar?

Aku ni,tak boleh langsung dibagi muka.Asyik mengata orang je.Okaylah,I nak mengata diri I pulak.When I was in Warsaw recently,I coloured my fringe platinum blond.Nama aje platinum blond,tapi nampak cam uban you.My colleagues suma takjub dengan rambut baru I.I'm not convinced at all.Sapa yang I copy,tuhan ajelah yang tahu.Tapi bila I ingat-ingat balik,sometime ago,I cukup suka dengan rambut Anita Sawanbiawak yang platinum blond tu.So quite possible that I copied her.Tapi pasal apa? Tragedi Buah Epal?

Tragedi Buah Epal? Yeah,I pergi Tesco hari ni,bought myself satu koyan apple.Kononnya nak combat constipation.Yelah, dah 4 hari tak berak.Habislah air pollution kat dalam rumah ni besok...Tengoklah, kalau Epal tak jalan, Senokot la jawab nya.

1 comment:

bRed said...

eEeEeEe kentut busuk...

lol .. i x pernah constipation... knape eh? terlalu selalu berak ade la...