About Me

Sunday, August 06, 2006

Nicol The Great


If only the Malay sportsmen/women can be like high spirited Nicol David.Main squash semata-mata untuk diri dan negara.Hal-hal dalam kain baju adalah untuk tatapan diri sendiri.There's no need to sell cheap photos and stupid gossip to scoop starve reporters who writes nothing but things you don't even want to read.

Sportswomen/men Melayu, dipuji lebeyy sikit, terus kiok keesokan harinya...and bila dah kalah teruk,salah-menyalahkan orang lain.

3 comments:

Unknown said...

Kan?? jaguh kampung sajork kata orang.. tiada daya juang yang tinggi.

Kalau orang kata Melayu ni malas, marah pulak!!!

Tu pun masih tak sedar diri tu!!!

highheelseliparjepun said...

Hi there..thanks for visiting my blog.Lagu kat my blog tu sedap la jugak..
Tak minat sgt siti.Cuma merealisasikan impian Vjien utk meng'upload'kan lirik tu utk tatapan umum..hehe..

Nicole mmg best..membanggakan.Akedemik pun cemerlang,personaliti pun menarik,low profile dan plg penting,tidak mudah lupa diri..

Anonymous said...

ahli sukan bangsa Melayu lain ceritanya. Bila dah dapat main bola sepak ke apa ke, terus setuju bila dilamar majalah Mangga untuk ambil gambar dalam kolam dengan artis.

Lepas tu kena tangkap sebab hisap dadah or minum arak. Main bola tak pandai mana, taunya nak bergaduh kat tengah padang.

Lepas tu ada pulak menteri yang nak bina sports facilities kat London dengan harapan boleh keluarkan ahli sukan terkemuka, cukup segala. Apa pakar nutrisi di negara kita ni tak bagus ke? Physiotheraphy kat Malaysia ni tak cukup hebat ke? Jurulatih kita ni koro (teruk) sangat ke?

Atlet kita dulu ada yang berlari pakai spike shoes buat sendiri je tapi boleh pergi ke peringkat antarabangsa. Ada yang menoreh pagi dan perah susu lembu sebab nak beli baju sukan, pun berjaya jugak. Tak de pun pakar, sponsor bagai. Boleh jugak setanding.

Apa yang mereka ada ialah semangat dan daya juang untuk menaikkan nama negara. Bukan nakkan tanah, kereta mewah atau duit ringgit bagai sebagai imbuhan.