About Me

Tuesday, October 06, 2009

Update

I telah kembalian dari menjadi tourist kat Borneo. Hiks....so I did the 2 1/2 hours jungle trekking (patutnya dua jam je, tapi maklum lah pendaki-pendaki bukit semuanya dah veterans, so speed adalah sangat sangat minima)

I had wanted to do the mount climbing (ceh..Kiah, taknak kalah kan?) but mengenangkan my visit to the gym was eons ago and my only exercise was panjat turun bus and train and office stairs aje, nak naik gunung hapa nya???? Plus, with MB1 punya resrictions, kata ni takleh buat, tu tak leh buat...sampai I nak kentut while I was in the jungle pun naik takottt!

The last night in Borneo was spent appreciating old film 'Suara Kekasih'. Watching the film made me realised that the older ones are way,way much better than the new one. See, I am not easily impressed, orang kata YA punya film world class, I sampai sekarang tak paham-paham apa jalan cerita Mukhsin tu. Again, I am not an artistic person and people can go on selling the artistic side of the film and still I takkan paham. No offence to YA's fans lah ye....

Seeing Suara Kekasih telah mengingatkan kiewww kat orang yang dah 6 feet under tu.Nak kata film tu reflect my our stories habis-habisan takdelah...while Ogy cannot marry Azmil pasal Azmil tu kayaraya and she's only penyanyi murahan...the 6 foot under man did not marry me because he choose not to.Huge difference. I identified the feelings, that is. Haiyooohhhh....

I will never know how the 6 foot under man deal with his feelings.But he was single for a very long time after the divorce and all the time between divorce and deathbed, was finding me.

But (untuk memujuk hatiku sendiri, Kiah...) he had his chance,and he blew it.We women can live thinking and wondering what is it that men really wants? Ada set-set tu, bini cantik lagi bergaya and not to mention betapa mithalinya memasak untuk laki dan menjaga laki dan anak tak berbelah bagi...dianya masih lagi nak berpoya-poya.

I am full of suspicion ni Kiah, with the cake man story, kununnya dah beli bunga kek bagai for his wife yang akhirnya ditangkap khalwat. The story bukanke, dia ikut kereta bini dia and 'tetiba' terserempak with the Jabatan Agama and 'tersama-sama' pulak caught his wife in action. Conveniently with cakes and flowers, he volunteered his info with the media. Hmmmm...he is dancing with joy lah kot dapat malu kan bini dia...

p/s...I want to ask, what is about Melayu in kayu ss23? Adalah orang dah marah I generalised the Indians with being the extra berlagak one. Hiks...see, this is what I think. People who feel the need of berlagak tak tentu pasal are those who are feeling pressed in. Like the blacks who often feelings victimised and discriminated against, hence psychologically need to cope with the emotion by displaying such behaviour.This applies to people of any race.Kalau you calm and confidence, takde perlunya berlagak, kan?

6 comments:

ManaL said...

She was Auzi innnit? mata penuh segala-mala karer pastu she looks extra small, XS dalam citer tu dunno why? mebbe dalam Ali Setan ada Sheila tipahtertipu, tu yang made ogy stood out sikit?

Anyways, i kinda miss Matinya seorang Patriot, and Puteri. I think that 2 movies kinda define the 80s clever movies besides those evergreen Ali Setan (and azura too, though JA was so crap, they shud keep beating him up, or just let him sing his heart out rather than be the leading man).And few other late 80s movies like Rahsia, Fenomena, Hati Bukan Kristal, Bujang Senang and Gila2 Remaja. And Mahsuri (yusof wahab was cute in it).

Ina said...

Dear Makji,

Finally ada gak yang tak brape nak faham cerita Mukhsin tu... I ingat I je yang teramat bangang sebab tak faham... hehehe. Apehal lak pasal Melayu in kayu ss23 tu? Bukan kita ni dah OneMalaysia ker?!! Hehehe

mingmingwonderpets said...

Sangatlah betul kakEsah!.. yg spesis berlagak ni semuanya insecure.. tu pasal berlagak....

....and... diriku jua amat musykil dengan cerita camne si laki tu boleh sempat gi beli kek & bunga dan join menangkap bini. I tak sokong pun bini tu (kalau bersalah tu bersalah la kan), tapi the laki mcm saje je mendramakan keadaan, "oh kasihannya suami sebaik itu diperlakukan sebegitu" dialognye. Sgt macam dah get ready supaya lepas ni ramai la pompuan2 mencari 'suami mithali' itu.

cocoa-crayon said...

Makji,

Cakeman tu memang klasik...gelak sakan masa I baca itu berita. Tak tahan tu pose-pose chantique dia dgn kek itu! muahahahaha

Xx

Makji Esah said...

Manal...Auzi? Apa tu?

Ina..ntah nya...I pon tataw...in my one malaysia entry, ada orang comment cam marah2 aje..hiks!

Wonderpets..tu lah kan...mcm saja je nak publisiti murahs..pastu berlambak lah pompuan kesian...

Cocoacrayon...siap cake bunga bagai....kan? Tunjuk kat camera lagi...tapi muka blurr blurrr...

aking said...

kannnnnnnnnn mama juwie baca gossip blog mak ji, confirm offer meja dia**larikkkk**

p/s: mak tak tgk citer suara kekasih, coz mak busy main GETAH**pitam**