About Me

Monday, December 12, 2011

Saya Dan Status Pesbuk Saya....

Saya sangat risau akan ketumbesaran badan saya....ke mencanakkan darah tinggi saya. Hari-hari saya cakap kat pesbuk saya, yang saya agaklah depressed kerana body saya dah naik seropa Bifa Bin kaler hijau tu. Tetapi, saya juga akan menghupdate pesbuk saya dengan macam-macam benda yang saya lantak tanpa rasa bersalah...pagi saya makan nasik kerabu. Tengah hari...saya makan sashimi shushi....pastu saya goreng cucur udang...pastu saya makan dinner dengan lauk yang berjenis-jenis. Pastu malam, sebelum orang tido..saya buat lagi status...ohhh malam-malam ni lapar lah pulak...dan saya makan mee mamak. So, apakah maknanya semua ini?




Saya adalah jantan in denial dengan seksualiti saya. Tapi saya sudah cakap kat seantero pesbuk saya yang saya ini bisexual (suka ati sayalah kannn) Hobi saya adalah upload gamba saya seniri dalam berbagai angle dalam pesbuk saya. Kadang2 saya posing tengok luar tingkap dan saya rasa saya tersangatlah cun bak Anuar Zain bila saya posing pegang dahi saya, pandang arah lain dan gelak2...yikes! Pesbuk saya bermusim. Ada satu musim centa...bila saya 'in relationship' entah dengan Yahudi mana...pastu saya pun merintih-rintih..ohh salahkah saya bercenta dengan orang Yahudi blablabla...pastu musim pun bertukar, musim dingin...bila nampak gayabahasa nya macam saya dah single, maka saya pun meratapi nasib malang saya yang tak berkekasih. Pastu tetiba ada musim panas...dimana saya memaki hamun orang dan melancarkan kempen anti orang itu dan orang ini. Lepas tu tah apalah punya musim saya buat announcement yang saya bahagia tanpa sesiapa..dan saya hanya memerlukan kasih sayang mak saya aje dan Allah SWT...dan saya terus berfeeling Ustaz. Besoknya saya buat statement yang bermusim-musim lagi....kadang-kadang saya cakap homputih (wahhh..grammar saya) dan pastu saya cakap melayu...yang berbunyi..ari nie aq rsa sepi jewwwww. apa nak wat brekbrekbrek...so, how do we define me lah?




Saya adalah surirumah sepenuh masa dan hobi saya...hobi saya....ialah...entah. Saya ada 8 anak. Jodoh saya sampai awal, habis aje SPM dan kerja kilang dalam setahun, pastu saya kahwin dengan laki saya. Saya happy dengan hidup saya. Terlampau happy dengan hidup saya sampai hari-hari saya nak tahu hal orang lain...dah kawin ke belum..anak dah berapa. Ohh..saya juga ada account pesbuk dan kawan2 saya rata-ratanya ialah anak saya yang lapan orang itu. Sporting tak saya...kami anak-beranak berpesbuk gamaknya. Saya suka menulis kat wall kawan-kawan saya...nak nak yang dok kat UK tu...saya suka tanya dia...eh kau dah kawin ke belum? Apa kau buat kat situ blablabla....masuk tahun ni, dah berbelaskali saya tanya dia dah kawin ke belum kat wall nya. Tak cukup dengan itu, saya tanya kat wall orang lain juga...dan pi cakap kat wall orang lain yang saya sudah sombong dengan dia. Kawan saya tu diammmm aje (yelah..kawan kau tu sakit ati lah kannn?) Tapi saya tak jemu2 berusaha....maka minggu lepas saya tanya kawan saya tu lagi...hey, pekabar? windu la lama tak jpe...dah kahwin ke? berapa anak? macam dah janda aje...wah, tinggi sungguh budi pekerti saya kannn? Kenapalah saya jadi begini agaknya?




Ohh...saya baru sangat bertukar kerjaya daripada John Freida ke surirumah tangga. Panjang ceritanya....tapi saya happy kerana tanggungjawab saya sekarang hanyalah mengabiskan duit laki saya. Eh, saya kenalah tunjukkan kat orang yang laki saya kaya, kannn? Semenjak menjadi surirumah, saya rajin masak. Apa yang saya masak, semuanya saya amik gambar dan tunjuk kat kengkawan saya. Pastu selepas masak, saya pi shopping...saya beli baju lah..kasut lah...macam-macam. Pastu saya catwalk sensorang dalam rumah dan amik gambar lagi...tunjukkkk lagi kat orang. Kalau saya tak masak or tak catwalk collection shopping saya yang terkini, saya akan keluar makan-makan dan minum-minum dengan kengkawan saya. Tu tak apa lagi...yelah..saya kan Ratu Sosial. Pastu saya jadi mabuk dan berfeeling Presiden Sarkozy pulak buat speech dalam pub tu...dan lepas tu saya bergaduh dan maki hamun orang. Kadang2 saya gelak macam pontianak. Isk....tapi adalah juga tanggungjawab dan kewajipan saya memberitahu donia via pesbuk yang saya adalah happy disamping swomi saya yang tersayang...happy kah saya sebenarnya?

8 comments:

Anonymous said...

sometimes i do experience Permanent head Damage. Post ni ada feel satire. i enjoy reading this and i mean it in a good way. Please tell me I memang dah mengong.

Makji Esah said...

Noir, If you think you are going mengong...then you may be. Unless you want me to tell you the same to reaffirm your suspicion..bley gak..hehehe

aking said...

apakah? sapekah? meh kita pseku lalalala hahahaha

Unknown said...

followed u in silence..dan ai peminat your writing. semoga allah sentiasa melindungi dan merahmati hidup mu. CHEERS

Cik Kiah said...

Meh I lempang2 saya yg second last tu.

Anonymous said...

i see the same statuses everyday too!! oh tidak... adakah kawanku kawanmu jua..??? hehehe

ni lagi satu yg aku tak tahan..:

saya seorang ustad tak bertauliah. hari2 saya post segala macam doa untuk mengubah orang lain supaya menjadi Muslim yang baik. kawan2 saya pun tak tau sama ada saya ni Muslim yang baik atau tidak tapi saya selalu menghapdate status pesbuk saya mengenai kerisauan saya akan keadaan masyarakat kita yang taksub dengan segala benda duniawi. Saya juga asyik mengutuk semua muslim yang kurang kemuslimannya dan melabelkan mereka sebagai orang yg menyembah makanan dan menyembah segala macam gadget... saya sendiri menunggang motor besar dan asyik main mafia wars sahaja tapi saya lebih baik daripada semua orang lain

-TyphoonSueYangMasihMalasNakLogin

Makji Esah said...

Aking, sokmo nak speku...(speku lah bebehh..)

mekasih Makcik Kerabu...lepas ni ikut lah sambil membuat bising ye...silence can be very deafening.

Kiah...tu lah dia. Bukannya kawan kau utk kau lempang pun kann...hehehe

Sue...hahahahah(gelak guling2) main Mafia Wars?

Anonymous said...

Bole relate sgt. Bukan sbb buat status yg sama. Tp sbb boring siot baca status n tgk gambar sebegini. Ada tu kalau boleh nak tunjuk sampai telanjang bulat.

CumiCiki