About Me

Wednesday, December 21, 2011

Update

Sila tengok gambar ini....this was taken right this minute in my opis yang besarnya sekangkang kucing ini.

Itu adalah bottle yang dibagi free oleh NHS untuk mengisi specimen kencing manusia. Saya rasa orang jantan tak akan ada masalah mengisinya kerana they can even do it tanpa perlu ke bilik privacy. Orang macam I ni kena ke toilet bagai dan macam2 proses kena lalui demi nak mengisi bottle ni.

Hari ni saya dapat email dari Consultant besar spital dlm West London ni....since last Monday saya telah dgn paksarela nya dibagi case forensic, iaitu pesakit yang ada case jenayah. Nak I komplen, ni dah kerja I. Tapi hati ni kenkadang bertanya, adakah org org ini diwujudkan dlm dunia ni untuk menyusahkan semua orang? Ye lah agaknya...we can't have it all...we can't be happy all the time, kan?

Si polan ini sedang disiasat tapi tidak dibenarkan membantu siasatan kerana tahap kesihatan mental nya. Tapi tadi si prosecution team telah berjaya memaksa NHS membenarkan pihak polis menyiasat si Polan ni.

Adakah si Polan ni nak memudahkan tugas pak polisi ittew? Ohhh...maka terpaksalah pak polisi tu menyusah hidup I piula.

Hari ini, tugas I ialah mendapatkan sampel air kencing si polan ini. Orang dalam spital habis diterajang nya demi mendapatkan air kencing nya. Orang spital cakap kat Boss mereka, sudehhh! Mereka dah tak larat diterajang, kalau polis nak suruh polis buat sendiri, amik sendiri air kencingnya.

Consultant pun startlah meminta kerjasama I katanya polis mintak tolong. Saya cakap, kita tak boleh paksa dia, dia ada hak.( Phluekkk) Pastu mereka email saya case yang dihadap oleh sipolan ni...maka saya terus rasa tersentap. Kalau tak dapat sampel kencing dia maka akan terlepaslah dia. Ohh dunia ini kadang2 tak adil (kepada saya)

So, pagi tadi saya telah memujuk dia....

Dan, dia telah mengisikan mangkuk kertas itu, kat depan muka saya. Dengan kata-kata, you can drink it...

Sekarang saya kena isi bottle ni....

Lepas ni saya nak meraong....dan makan kacang masin MAS pemberian kawan saya. Naik jerawat? Biarlah...janji saya happy.

3 comments:

Anonymous said...

that's a funny way to help uphold justice. memang dunia tak adil (to you) :)

macam2 giler dunia sekarang ni.

aking said...

mak rasakang uols lah org dalam dunia yang no need MAK ESAH just utk memujuk. Nanti aku nak beli ticket, nanti tlg turun kan kat mak ya*okbai*

Makji Esah said...

Noir..funny eh? iskk iskkk

Aking....ada gak pakai Mak Esah sikit2 uols...summum bukmum gituh