About Me

Monday, December 26, 2011

Hola You Alls.......

Hari ini ialah hari menumbuk...err..hari mengotak pun boleh. Depend on how would you like to translate the meaning of Boxing Day eh? Orang yang banyak luit macam Budak Lurpark..sure akan beratur depan Sopping Kompleks mengotak habis-habisan.

I? Luit ada..tapi tak banyak...lagipun...sekarang ni gua berada di Kepulauan Espana..ber Xmas sampil memakai 3 quarter short dan baju selapis. Hari ni takdepulak I nampak orang beratur cam nak mampus depan kedai makan kat Hengland nunnn.....

Adakah saya menyambut Xmas? Hehehe..saya menyambut apa-apa saja hari perayaan yang ada makanan. Kalau saya dok kat Nepal ataupun Manaus, saya akan menyambut perayaan diorang gak...tanpa perlu menjadi diorang or bertukar agama diorang. Kann?

Hari ini saya adalah sangat boring...tetapi pagi tadi setelah breakfast, saja jumpa seorang traveler ni yang mengajar saya cara-cara bertenet dalam bahasa espanish. Wahh...setelah 3 hari tanpa tenet..saya adalah happy.

3 hari saya terputus hubungan dengan MC saya...ohh, I'm missing you like hell (cepat muntah) tapi kasilah can saya berjiwang tak hengat ye.

So dari pagi tadi...saya mengabiskan masa membaca sokabar MALAYA. Semakin kita dok jauh, kita kenalah menjadi patriotik kan, Kiah?? Well, Kiah dah lama tak update. Dalam hal ini saya amat menyalahkan jiran alam maya kami yang mulut takde pagar itu. Betul tak reti nak hormat privacy orang...pasal you, Kiah dah takut2 nak keluar dari kepompong nya. Dasar mulut ****** liar!!! (Bak kata Kiah)

Sokabar Malaya takdak cerita lain...cerita budak KRU tu nak kawin. Alhamdulillah..lama dah dia menduda. But yang tak syioknya I baca, cerita dia nak kahwin tu macam lah dia kena kena paksa. Ate...saya sungguh busy membuat tu hini maka saya hanya free time-time ni aje. Wehhh...bukan ke kita kahwin ni kerana kita chenta kat bf/gf kita tu..so se busy macam mana pun, kita akan cari masa jugak? Adakah dia akan buat wedding se grand-grand alam and jual CD macamlah dia tu PW and KM sangat...(pommm tu hari tak gak panjang jodoh kann...) this time, mellow lah sikit sayang...if tak jadi pun tak la malu kannn? Ye...saya memang jelesss dan pasal tu lah saya brokbrekbrokbrek.

Sokabar Malaya juga me war-warkan berita Missi Kemanusian ke Ireland nak menyelamatkan budak tak hensem lagi bodo nak civil partnership bertanjak bagai. Haiya..perlukah ngabiskan duit memujuk budak tu? Bukankan baik kita hantar Ah Long bukit beruntung aje pi mintak balik duit Petronas yang dia dah bazirkan tu? Apa dia nak buat, siapa dia nak sodok..apa dia nak pakai (hehehe..pakai tanjak ye?) dia punya pasal lah kan...yang ko bodo nak lari dari hutang pi tinggal makpak bagi susah buat apa? (Emo betul I dengan orang bodoh2 cam ni yang bangsa buat kerja tak pakai otak kannn)

Wahhh, Kak Ogy nak saman her co host ye? Hehehe...I tengok tau that program masa I kat KL tu hari. Apa organiser pikir masa jemput budak jantan tu jadi Host, idok lah I tahu. I watched that music award too...also another wannabe comedian yang di hambik jadi host nya...yakni orang kampung Capt Lukman tu. Sakit hati I tengok budak tu buat muka masa that EMI lady dapat award and speech nya panjang. Ko siapa mamat? Baru dapat award buat kelakar yang tak kelakar langsung nak dicompare kan dengan Nyonya tu yang dah jadi head of department kat international music company lagi!!! Benciks I taww. Pasal Kak Ogy nak menyaman tu...(Kak Ogy tak abis2 hoverrr kannn) kalau dia rasa dia bley menang, dia saman lah. But budak tu..to me lah..kalau I jadi Kak Ogy, I will take it budak tu budak BODOH and biar ajelah dia nak membodohkan diri dia pun. Janganlah kita ikut jadi bodoh jua.

Chef Wan gaduh dengan JAWS? I never like that JAWS anyway...but bodo la kan buat bising dalam pesbuk. Orang Melayu kita ni tak boleh terima criticism orang lain ke? Kalau orang kata kita tak bagus, apa perlu kita buat? Mengamuk atau mencari sebab kenapa orang kata kita tak bagus? Dan kita macam tak tahu piula betapa sensitipnya orang Melayu. Joke pasal tu tak bley, joke pasal ni tak bley...cakap Merry Xmas harammmm (oops!)

Lainkali, contohilah boifren I, Anuar Jin...dikutuk cemana pun oleh Roslan Beruang Aziz, dia tetap senyum simpul (sambil memegang tanganku Kiah heiii) sambil berkata...biarlah..itu pendapat dia. Saya tetap akan berusaha membuat yang terbaik.

Cam tu la professional entertainer kannn?

Merry Xmas & Happy Holidays y'all....

4 comments:

DeLancrettLurpak said...

idup bang nuarrrr!!! walaupun ada desas desus bang nuar spesis yg pakai tanjak tu, i tak kesah uols! kihkihkih...

anyway, heiiii.. kita tak pi bertinju pun tauuuu ari ni.. malas kekdahnya.. dah 2 tahun bertinju, so dah lali, matikla berlagak mcmkan kau PR.. hahahahaha.. padahal tak sedar diri, hari bertinju tahun depan kite dah selamat bermastautin di Mesia..

aking said...

ahah! tengs for agree nok, kalu lah budok kapong aku tu ada kat sini, aku setik(jentik pakai getah) idung dia...n budak tanjak tu mmg pun kurengs shantek, kalau tak? mesti dia dah join group kita yg shanteck di mata jua dihati*tak pasal*.

Merry xmas, mak dapat baju dalam tahun ni*nak pakai wak gi skoloh esok* hahaha

Cik Kiah said...

Eh bila pulak kau main2 pegang tangan dgn anuar jin ni?

Makji Esah said...

B Lurpak...mak pun ada dengar desas desus itteww...ohhh, hanya johari yg kenal maniam okehh? aku johari..dia la maniam nya..hikss

Aking...budak kappung mung ke tuh? Gi bako drumoh dia sakning...

Kiah...kan ke aku selaluuuuuuu pegang tangan dan etc etc nya...elehhh hai