About Me

Sunday, June 16, 2013

Semuanya Impromptu

Mebeng tuyu dgn sesuka jiwanya meng deactivate bankcard I. Tataulah apesal tau. I dengan kompiden gila balik Malaya berbekalkan duit £60 dalam purse, duit malaya ada dalam seratus lebih agaknya leftover from MB1 balik Malaya tu hari. I ni selalu lupa yang I ni pulang ke Malaya di era 2013 bilamana dah tak ada lagi Nescafe Ice yang reganya 80 sen. But trust me, apa saja propahan Kiah yang I ni sungguhlah high mentenen, I am as comfortable as hell makan di gerai2 tepian jalan tu. The only downside makan tepi jalan ni ni is that...selang seploh minit ada salesmen/salesgirls tissue. This will be another story for another day ye?

Tapi kannnnn.....selama 4 hari berturut-turut tu, hidup I persis pompuan simpanan ye..dimana, makan apa, nak pergi mana semuanya ditanggung halal. Walaupun tak berduit, diriku ini makan dengan melampau banyak nya. Dengan tak berduit juga, I tetap gigih nak pi kenduri kahwin kat bandar tempat yang pernah menjadi padang permainan I. Maka, dgn baju yang ditaja oleh Temah ehhh...Molly Czareena, maka we both transformed into Seripah Amani dan Seripah Aleya. I really love my baju kurung cotton. So, that's my baju raya this year sorted gittew.

So yes, trip balik yang sangat impromptu dam juga mengkemekkan bank account (not really thanks to zero percent credit card) adalah berjaya. Berjaya kerna dapat menghantar present hari ibu (excuse lah ni) kepada omak saya dan juga dapat berjumpa kawan ketat dan juga dapat pergi kenduri kawin kawan saya. Saya pueh hati. Pengantin jantannya sendiri menjemput saya masa dia dtg melawat saya di London.

Tapi saya happy. Saya happy kerana begitu ramainya kengkawan yang kata I best staying put kat tempat empat musim tu daripada balik ke Malaya yang tak pasti masa depannya (dan mentality yang err....too early to comment lah, lagipun dgn regular komplen dari mulut I maka, it is either I ni berubah or blah, kan?) I was miserable thinking of Amma.

Haiyooo....tak boleh tido dibuatnya. Sampai mimpi yang pelik2. Then, I missed MC. Bila kira-kira, barunya pun 2 bulan lebih tak jumpa tapi rasa macam lama. Hiks. So yes...setelah 3,4 hari...saya adalah kembali ke warna asal. Iaitu warna Tony Fernandez.

Akhir kata,sebelum update yang seterusnya....I lapyu Kiah & Temah.

1 comment:

Irfa said...

me also like baju kurung cotton ;)
skrg tgh kumpul koleksi baju kurung kain cotton..selain cotton,semua bagi orang :)