About Me

Wednesday, August 19, 2009

Note To Self

Jika kita membaca/terbaca article yang sikit banyak ataupun indirectly reflecting ourselves, should we....

a) Menelepon kengkawan pepagi buta and mengadu domba?
b) Membuat speculation yang sipenulis tu saja je nak cari pasal dengan kita?
c) And, selepas merasakan yang sipenulis tu memang suka nak cari pasal dengan kita, kita dengan memandainya memanjangkan speculation dan mencadangkan sipenulis juga ada mencari pasal dengan orang lain?

Maka.....macam nilah.

Baca blog macam baca apa-apa aje reading materials yang terpampang depan mata. Kadang-kadang ada yang membuat kita kelakar and bergelak ketawa and ada juga yang membuat kita insaf...and terus nak mengubah perangai.

Ramai masalah orang and issue semasa coincidentally reflecting us as a person. Manusia ada kelemahan...another kelemahan manusia juga is to write an article without thinking how it may affect others.

Kita belajar sajalah mana yang boleh dipelajari.

Andaikata kalau adalah tulisan yang berunsur fitnah, tipu and penuh dengan hasutan, silalah saman saya dengan segera ye...

We often say that we are the open minded society....or we are an openminded person. If we were to analyse, suspicious or even paranoid of every little details that we feel reflecting us as a person...especially displaying the bit we are too embarassed to admit, apa kenama openminded nya tu?

The good news is...is that you are overly conscious of yourselves. You know what you're doing.And..apa lagi..berbangga sajalah dengan kelebihan you.Lantaklah apa orang lain (or saya) nak kata kan?

Selamat menyambut Ramadhan you all.

1 comment:

Anonymous said...

salam ramadhan untuk makji jugak..arini buka puasa apa agaknya??..looking forward to read ur new entry..

~cik joyah sempoi~