About Me

Saturday, October 13, 2012

Update

Do you know of anyone who is obsessed with Facebook? Well, maybe obsessed is a wrong word. But kalau activity nya pagi petang siang malam semua nak dimasuk Facebook serta gambar yang beratus-ratus pun nak masuk Facebook jua, amenda tu?

Ekcherliii...bukan activity Facebook dia yang menyakitkan payudara I..hehehe...as oppose to the exact phrase in English kan, Kiah? This person seems to be in a habit of 'tagging' me on all his photos.

Hari ni dia makan mee sup, kat mee sup tu lah dia tag nama I. Surely kengkawan I yang dapat tengok gambar tu musykil kerana I dengan tetiba dah bertukar jadik mee sup. Photos I sekarang adalah penuh dengan gegambar dia yang di tag I saja. Pulak tu dia boleh tanya, bila I nak approve gambar tu kat timeline I. Aiyamaaiyapa. This person traces all the outgoings of his pictures gituh.

Hari ni tadi, ada 14 gambar yang dia tag I. None of me in them. Tah gambar siapa2 tah. Gambar penyanyi mengandung pun ada nama I. Wah...adakah I yang terbabit dalam pengandungan penyanyi ittew? Unlike his other kaki ampu. by this I mean those yang memuja macam nak rak gambar2 dia...come on lah, I bukannya nak dengki I do you really intrigue by photo of mee sup dan mengomen berbanyak kali? And the notificationnya of course lah akan melalak-lalak kat mobile phone I mintak dibaca, kan?

I think, I can live with those who think that tagging you on the picture of their merchandise is a good idea of flogging the goods of quickly. Apalah salah nya..orang berbisness nak lah kembangkan bisnes kann? But what I cannot fathom is that the kedai baju/kain/aksesori can have their own account and added you as friends. Macam semalam, adalah kawan I ni meniaga jubah and some manik2 from her Boutique So & So. And the Boutique want to be my fren. make sense? Selalunya I takdelah nak melayan friend request Kedai2 ni...because, how on earth can you be friends with a kedai? Politely I will untag myself from the picture, of course, yes thank you for letting me know about your new products but maybe not this time lah ye. Un tag and that's it. Tak payahlah nak buat statement sarcastic kutuk orang tu pakai kuasa veto tag you dalam gambar benbarang dia. Awak pun meniaga juga and you should know that all business people needs is the exposure. Support as you can lah. tak suka or takde guna pada you, untag saja lah..kan? Sombong pulak! ---oh ye ini adalah sindiran.

Everytime when I see my 'pic' I am trying hard to understand that this person meant well. He is excited but I wish he knows his cyber boundary. Kenkadang I tak kenal langsung orang yang di'tag' kan bersama I tu.

I also know of someone who just accept anybody as friends. Laaa...speaking of accepting just about everyone, I ternampaklah comment2 mengarut dalam gambar kawan I ni, talking about that pregnant singer. One guy making comments about her outfit, maybe it looks fitting he think the singer should wear something comfy considering dia tu mengandung. pastu masuk lagi sorang makcik yang tanya soklan bodoh''ehh dia mengandung ke..when the gambar caption dah pun bagitau singer tu expecting.

In the end they traded unpleasant comments and my fiend ni cakap lah, he don't know who these two person (yang buat komen bangang) is. I nak aje cakap..weh, you just add anybody meh? So dapat orang yang you tak kenal pala hotak nya cemana, merasalah dapat komen bangang kan?

Samalah jugak dgn retis2 yang ada Twitter yang open to public. Of course la sesapa je boleh follow, terpasuk lah peminat2 you yang psycho macam I ni..kann? Ni pi tayang gambar pakai spaghetti strap, pastu adalah Ustazah Pilihan tegur, terus kata...my clothes my choice, siapa komen lebih2 saya block.

Leh...dah kau 'expose' dirikau kat member of public pastu marah pulak bila orang komen, kan? Kalau tak nak org cakap macam2..takyah ada social networking ni via alam maya ni. Kau buat aje kelab peminat style jaman dedolu..isi borang segala..pi makan2..pastu balik rumah main angry bird. Hati pun tak sakit.

Tak pun, carik je lah kerja lain.

1 comment:

aking said...

aku rasa dohhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, aku rasa dohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh bila org tagg uos, mesti disusuli oleh report ni, sib baik dok font 48 kan??*yahamponnnnnnnnnnnnn*hahahehehe