About Me

Sunday, September 05, 2010

Ada Orang Berperangai Malam Tadi...

Hosmet saya kata.......

Sejak saya ada gewe, saya sudah lain. Saya tanya..lain macam mana?
Lain laaa....selalu duduk dalam bilik saja sekerang ni. Dah tak nak borak-borak. (Ermm....sejak bila pulak saya rajin berborak?)

Lagi? Sejak you ada gewe ni...sudah tak mau tengok TV dengan kitorang lagi...(kitorang tu, dia dua orang lah) Saya cakap...ye ke? Bukan ke kita semua tak pernah tengok TV sama-sama sebab you yang selalu simpan remote control dan balik-balik tengok CSI, Bola, NCIS, Criminal Mind, Wrestling Pompuan/Jantan ganas etc? Dia cakap...mana ada? (Elehh...tak ngaku pulak)

Saya cakap..tak delah. Saya dok dalam bilik sebab saya penat. Lagipun...saya kan bangun awal nak pi kerja and selalu balik lambat dan kerja tak serupa orang? So, masa lapang saya...saya tido lah. Tak pun..saya main masak-masak dalam FB. Tak kan you tak tau?

Hosmet cakap...kita dah lama tak keluar sama-sama. Saya tanya balik, selalu ke kita keluar sama-sama? Dia cakap..err, selalu jugak. Saya tanya balik...kita pergi mana ye? Dia jawab...kita kan selalu pergi mana-mana...

Saya cakap...mana ada. Dulu sebelum kita pindah rumah sebelah taman rusa besar ni, you all (hosmet-hosmet saya) selalu berjanji nak jalan-jalan dan picnic kat taman. Tapi...dah setahun kita dok kat sini...dan paling jauh you both pernah pergi dengan berjalan kaki ialah kedai ayam goreng kat bawah sana tu. Saya yang sorang-sorang dok jalan kaki/naik basikal pi taman besar tu. Saya sambung lagi...bila saya ajak, semua tunjuk muka sembelit. Saya ajak gi gym yang dah tersedia ada dalam kawasan rumah pun, tunjuk muka sembelit jugak. Tapi cita-cita nak jadik Elle McPherson. Elle McPherson tu bukannya bersenam dalam mimpi and bangun-bangun terus slim melim, kata saya.

Hosmet cakap lagi. Katanya, sejak saya ada gewe...saya sudah sombong dan tak pedulik dengan nya. Saya tanya...tak pedulik macam mana? Dia jawab...tak pedulik lah. Saya cakap...err, that is a blanket answer. Be specific la...apa yang saya tak peduli nya... kan ke saya masih buat tanggungjawab saya dalam rumah ni (basuh kain, buang sampah dan kemas bilik saya sendiri)

Hosmet saya cakap...you dah tak beli prezenggg pun kat I. You beli untuk orang tu aje. I cakap, ye lah..besday dia, mestilah saya beli prezenggg. Birthday you pun that day kan saya dah bawak gi tempat makan yang posh tu. lagipun, kalau you nak hadiah yang best-best, you kan boleh mintak kat orang putih tu. Dia cakap..orang putih tu kedekut. Saya cakap...you ni perangai buruk la. Orang putih tu selalu kasik you pocket money...sekarang you cakap dia kedekut pulak. Pastu saya menambah lagi...siapa yang naik bus dan siapa yang pakai keta BMW dalam rumah ni? Kenapa saya jadik tukang beli prezeng? So, prezeng saya siapa nak beli? Dah le saya punya besday prezeng camera DSLR tu saya beli sendiri......

Hosmet saya itu menarik muka. Saya cakap..suka hati you lah. Dia pun menambah, you sekarang nak buat I cam anak tiri aje. Kalau you lapar, I lah yang you cari mintak masak kan tu ini (wahhhh...mengungkit)

Saya pun pandang dia. Okay...you nak apa sebenarnya ni?

Iphone 4. Boleh takkkk?

Question: Adakah dia jeles...or just simply a spoilt Big Madam?

9 comments:

NenetPenne (NP) said...

hosmate rasa terpinggir kot....cian dia kan...

ManaL said...

LOL! punya la pusing2...rupa2nya the main is " iPhone 4"! LOL!

Typhoon Sue said...

LOL. Cute sungguh perangai hosmate tuh... :-)

As said...

Bila dah sampai last part tak tahan eh. Terburai gelak. Hahaha. Bengongnye housemate uols!

aking said...

nok dulu masa makhayam baru berchenta dgn org gunung, mak pung rasa cam tu tp mak drama je nok...

hamzah ian said...

hahha.. ape da..

Unknown said...

..selamat hari raya, mak aji..cheers..

Unknown said...

Gethooo..sedangkan lidah lagi tergeget inikan pulak hosmet heheheh..bless ya all darlings xxx

My Spirit Finger said...

cara hosmet mak ji mintak prezeng adalah kiut.