About Me

Tuesday, April 17, 2012

Berita Terkini....Disana Disini....

Asal mencarut aje, musti ada puak2 yang kata I lah Tok Ustazah nya. Tak baik tau...makpak I takpernah ajar I mencarut. I belajar mencarut dari blog Azwana....(iskkk...)

Okay, my last entry was written in such emotional state. Minta maaf. I shouldn't have done that. Macam paksa orang sedekah their hard earned cash pulak. Nak menderma kan misti ikhlas? Buat apa2 pun mesti ikhlas. Menulis dan menghapadate blog pun musti ikhlas....errr, ikhlas nak berkata-kata. Ikhlas untuk mengingatkan orang yang membaca (juga yang menulis) yang kesilapan, salah perkiraan dan keterlanjuran perbuatan dan kata-kata boleh dan mudah berlaku dan sedar akan consequences nya.

Still, if you have cash to spare yang bukan dalam budget you nak beli elbi,gusik etc, bersedekahlah. Kepada yang meminta mebengtoyu method of payment, I am not sure about mebeng, but soon I will publish the local account number makan, sila lah beri tanpa malu-malu ye?

To those who offered to hand over the donation to me, well, I ni pemalu...makan pun banyak..usahlah offer to take the tab as for your tab will never dry. But boleh juga...tapi saya bawak bodyguard, bleh? Private msg me lah...I can pass on your donation to the Bendahari and I can enjoy the free food you offered to pay...muka taka malu sungguh!

Polis & Saya
Hampir sepurnama yang lalu, saya telah ditahan pak pulisi yang tidak ganteng malah ketiak berbau (ohh, tak pernah ke kau mendengar rekaan masakini bernama deodorant, cik abang oii?) What seems to be my biggest offence was...berhenti ditempat yang tak sepatutnya. Iya...I stopped in the middle of a motorway heading to NKVE. Pandai kan I? After a month, I am now familar with SKVE,Kerinchi Link, Sprint,Duke,MEX etc. Two Pak Pulisi apprehended me straight away. If I am Karpal Singh anak didik, I will also question them...so, I am not allowed to berhenti tengah jalan tapi Datuk berdua? There have to be one rule for all, kalau aku takleh, kau pun takleh lah kan? But twisties tongue I am not and I know Pak Pulisi is not Mak Pulisi. Pak got ego as high as KLCC skybridge. Lagi rendah rank, lagi you takleh melawan. Plus, I was alone at 11 close to midnite, plus...if I got arrested kerana melawan Pak Pulisi, I no longer have the 'immunity'. Please don't get me wrong, by immunity I mean...dulu masa aruah appa ada, I get away with lot's of thing as Appa seems to have good friends and relatives all over Jabatan Kerajaan. Also, I have left hotel industry many years now, so the power that be yang selalu dapat makan tido free kat hotel chain majikan saya, agaknya dah lama pencen dan bertaubat dari mengambik ras**h.

The Pak Pulisi traveled in a small Kancil labelled Bandar Sunway. I think they are not the criminal chaser one, ye lah..bila nak cekup penjahat nya dgn kancil tu? The two stopped just ahead of me, came out of their sedih patrol car..and I voluntarily wind down my window.

Kenapa berhenti ni?! Tahu tak kat jalan ni tak boleh berhenti?!

Sebab ada motor depan saya.

Cik tak boleh berhenti atas high way ni, kalau nak berhenti..kena pergi lorong kecemasan...

Saya tahu..tapi Tuan nampak kan tadi, ada group budak2 motor. Seorang sudah corner betul depan kereta saya, kalau saya tak berhenti...nanti accident.

Cik ni tak paham, highway kereta tak boleh berhenti suka suka.

(panass betul hati I) Tuan..saya faham apa tuan cakap..tapi Tuan dengarlah apa saya baru cakap, ada motor belok depan saya, kalau saya tak berhenti..nanti dia mati pulak. Saya ni nak bagi tahu tuan kenapa sebab saya berhenti (Kiah, i spoke in bahasa baku, okay?)

Ni dah malam, apa buat atas jalan malam2 ni? Ada lesen tak ni? Ni kereta pinjam ke kereta sendiri?

(adakah soklan atuk tu relevan?) Saya baru habis kerja. Ni nak pulang lah...

Kerja apa malam2 tak habis ni? Perempuan tak elok kerja sampai malam...ada lesen tak?

I handed over my drivers licence. I was crossed. He refused to listened. I looked at his tag and looked at another guy. Equally tak hensem. They both looked at my licence and bisik2 and look about.

Ohhh it's okay. You can go now madam...no problem.

What?

You can go...good night okeh...

They both ushered my ride away and wave, tetiba dgn muka friendly nya.

Why lah? I told my friend the next day of that incident. She said....oiii...polis takut kot tengok kau punya UK driving licence.

The Bini No.3
I got introduced to this young lady....and her husband. The husband is obviously older than her and although he is older, he is not the tua patut dok rumah ajelah type. He is still steady. After a while, The lady told me that she is his 3rd wife. No, she is not the perampok laki orang type. I genuinely think he is her jodoh. She looks happy and he, of course la...jantan banyak bini, ada ke yang rupa stress nya?

From her, I got to know another man 2nd wife. Hmmm..it is like a club of 2nd and 3rd wives club la pulak. But this wife ada crisis dgn madu tua nya.she told us, he madu sent her some hantu that is currently terrorising the flat. So the 3rd wife asked me if I fancy teman her to this 2nd wife flat and watch the ustaz performing the exorcism rituals. I tanya, why susah2 nak panggil ustaz segala, suruh lah bini no dua tu ngadu kat lakinya kerja bini tua nya ni...untung2 laki naik angin and terus bagi notis 24jam kat bini tua nya. Maka boleh lah no.2 naik takhta kannn? My fren the 3rd wife said, ehhh...hubs dia tak caya and in return, laki dia tuduh bini no.2 yang hantar hantu kat madu nya.

Laaaa.....

I refused the offer to pergi nengok upacara halau hantu tu, taka pasal2 hantu tu dah homeless then ikut I balik rumah MC pulak. I told MC,and seperti biasa dia idoklah berminat hal2 duniawi yang berunsurkan gossip dan cakap kat I, you janganlah nak cari penyakit ye...

That...the whole thing about berbagi suami thingy got me thinking....perlukah kita nak menyusahkan diri menjadi bini no 2,3 and 4 jantan kalau hidup kita akan sentiasa kena berjaga2 apa the madu plotting nak buat kat kita? We thought that this is year 2000 plus plus...okaylah, jantan nowadays kalau dah nak menyundal sangat, bagi ajelah dia kahwin lain, asalkan jgn menyusahkan kita, kan? But I think hidup berpoligami ni, not only that his other wives is our potential risks, our husband is also one..kalau dgn bini pertama dia boleh menyundal lain and kawin dgn you, you think after awhile, dia tak nak ke menambah cawangan?

Macam2 tau...nasib orang sana sini.

Nak jadi pompuan simpanan aje, setakat dapat duit aje lah kann? Hak tak ada. Now, everything is about security. But it is obvious, orang pompuan suka menyusahkan diri. Jodoh is one thing la, but setakat nak berlaki and pastu sokmo kena dengki dgn madu, buat apa nya?

Extra Marital Affair
Hmm...if you think this is about you, you're wrong. I friend told me recently dia tgh ada affair dibelakang lakinya. Erkkk. I asked, affair ada tido-tido ke or setakat, you and him syiok2 dibawak ke tidor malam fantasising abt each other in their own husband/wife embrace? Ohh no. My fren cakap laki ni bujang lagi. (seriously, bukan you)

Yes, they are sleeping together and its current. Husband my fren of course la tak tahu. Sibuk sangat ke kerja sampai tak tahu? I know the husband. Masa diorang kawin I pergi. My fren ni from sekolah adalah bohsia...err our definition of ramai boifren. She claimed, husband is cold. Centa dah lama kering...ish, tu jelah alasan kan...tak cukup kasih sayang etc. orang tu berkerja la siang malam nak mencukupkan kasih sayang dalam bentuk material.

I asked her, if he is cold and you cant stand it, blah la. This new chap of yours supposedly bagus lah kann ? My fren said with the scandal, she feel deeply love. Dengan laki you? Ohh, the sparks dah hilang. Husband tahu tak kau tak centa? He should know...tapi dia buat2 tak tahu kot.

After that I malas nak layan si kawan I ni. See, I am all for centa sejati. When centa is fading, the two should talk. Surely, tak banyak sikit ada centa. We can love the smallest thing about our partner, despite perangai nya yg serupa syaitan. But to punish the partner for the lacking in the marriage by having another sexual encounter, is for what? Will it bring the spark?

My fren noticed that after knowing her sexcapade that I shied away...she asked if I think she is a bad person. I said, no. You obviously have calculated this risk. You dah ada anak. You both got joint mortgage,loan etc for the life you built together with your husband.

But you are not in my situation...no one will ever understand...

What do I need to understand? This is very straightforward. You cant have both. Kalau you centra dgn scandal, end your marriage la. Kahwin la dgn scandal.

Too much is at risk...

You can get caught....

I am being careful...

So that makes it okay lah...so, janganlah dok cerita kat orang laki you dah cold etc etc...you yang nak ada affair belakang dia, leave your husband out of it lah. Tu yang I tak suka dengar. I am not taking sides ye...kalau kita jahat, kita yg rela nak buat jahat, dont lah use others as an excuse kejahatan kita. How you conduct your life is non of my business, but gloating about it...you think that makes you cool?

Kesimpulan nya, PDA in facebook...kalau dah terlebih2 tahap muntah kayap tu, musti ada babi disebalik keuhtiau kannn?

Sekian.

1 comment:

Anonymous said...

polis pekak badak tak reti pasal nak avoid accident tapi tak buta tau segan dengan lesen UK.
pasal yg sanggup jadi cawangan ke2,3,4 rasanya insecure ke bila tak berhusband.
yg extra berani memperdayakan husband tapi tak berani nak leave the cold with a clean cut.
colourful people around u.

normalla