About Me

Friday, February 17, 2012

Can You Give Me Some Of Your Spare cash?

How much is a mug of Starbucks Coffee/Coffee Bean cost nowadays? The last I pergi Starbuck kat Sunway Pyramid..pastu sumpah tak mboh dok masuk situ lagi...because my bill came up near hundred for NOTHING uolssss. I kan standard mamak aje...but I do know people who goes and spend more than 10 ringgit sekali minum.

So we see people...buat statement...ohhhh torn between LV and PRADA....that some some people read...ohhh pitih ku belana...I can buy LV and PRADA...and I want you to know.

People and decision making eh? Count our blessing we can still make choices and decide. Some people can't because they are not able to and in some cases, choice pun tak ada, kan?

Cehwahhh....I sebenarnya nak mintak you all gi menderma kat projek kemasyarakat Fitrah Malaysia tu. kalau boleh beli LV pastu tayang kat pesbuk, takkan 10,20,50 hengget takde nak tolong orang sakit kannn? Isk..I have to stop calling the vulnerable as 'orang sakit' because some of them idok la sakit uolsss...nasib aje lain dari kita ni. I dok lah baca ada orang tulis blog..ohh I really need to stop myself...dari pergi bershopping...lah? Kalau shopping buat you happy apa benda nak disekatnya? Selagi mampu, shopping lah kannn...so kalau you mampu shopping hok tu, maka you mampulah nak spare £20 to good cause jugak kan?? Ha...tunggu apa lagi kak...your £20 will go longgggggggggggg way taww.

Ohh adakah makji sudah menderma, ni dok suruh2 orang derma ni? Ehh you all...I ni lebih dari derma duit dah pun...walaupun duit I tak le banyak macam orang yang boleh pergi Westfield ke, Bond Stree ke..Harrods ke tiap2 hari...and believe you and me, mana kengkawan I yang I rasa keroje nya mengabihkan duit kan benda takde pekdah pun, I manipulate gak suruh derma.

I suruh MC derma jugak...I cakap dgn dia..eh you kena tolong this projek because it is not like orang cacat or need quick fund to bedah jantung etc etc...but this are for the mentally vulnerable people. I pon cakaplah..kita ni tak tahu nasib kita besok, kalaulah kita tetiba mendapat kecelaruan mental, pastu takde orang tak tolong..apakah perasaan kita? Then I went on and on....pasal sakit macam schizophrenia ke bipolar ke...everyone of us boleh dapat tau..takyah mempunya sedara mara or toknenek yang bermasalah mental untuk kita warisi sakit ni. And how do we feel when takde orang yang faham masalah kita ni? MC pun..ye la..ye la...hiks..pandai kan I?

So yes, this entry...is written to ask you who can part with your RM 10, RM 20 or even more cash...please help. The entry above you can show you where to click your money in to. This money you decide to pledge into will not make you poor. Percayalah...:) Please also spread the word. If you blog, then please blog about this too.

Sekian terima kasih you all....:)

No comments: