About Me

Monday, October 24, 2011

Update

Kadang2 kan uols.....bila I tak bertarung nyawa (cihhh..macamlahhh) pergi menyelamatkan orang-orang terpeleot ni dari anasir-anasir jahat ciptaan mereka sendiri, kerja I dalam hopis I (err, by the way I do have the pleasure of sitting in the office one week undisturbed) ialah bergossip tak hengat dgn SW yang lain. Best tau gossip-gossip ni...siapa keluar dengan siapa...siapa mabuk masa kita keluar reramai and ended up kat katil siapa..hah tu dia. Orang putih biasalah kann...kalau dah mabuk tu dengan siapa rumah siapa dia balik tuhan aje laaaaaa yang tahu.

Nak kata I ni tak join diorang, I join lah juga kenkadang...albeit the alcohol la sebabnya my toleransi kat air kencing syaitonn tu adalah kurang yakni, one bit of everything enough to send me straight to dreamland. Tak ke tu semua mengundang bencama alam? Kalau Brad Pitt bawak balik lain la cerita kann, Kiah?

So today, dalam pada menyiapkan report-report untuk bacaan resmi Consultant-Consultant berlagak dalam tempat ni, I dengan 2,3 orang semi-depressed yang lain dok lah bercakap pasal our Boss yang digossipkan dengan seorang budak accounts department yang juga janda beranak empat tu. I'm not sure lah that girl janda ke tidak, as you know, in UK and in any other secular country, you don't have to be married to be producing babies..gituh. Elehh, kat Msia pun ramai gak dengar nya...ni kes, main mahu pakai condom tak reti pastu salahkan budak fomfuens tu ye..padahal sama2 consenting nak berprojek tu. Cilaka lu jantan! (tetiba nahhh)

The thing is our Boss ni...adalah tersangat middle class, speak charmly with his cut glass accent Kiah...originated from the West. You know lah how people from the West Country yang sungguh kaya dengan rrrrr rrrrr nya....he is single, eligible, educated..pangkat besarrrrr and hensekem lagi. Tup tup lately, berpacaran dengan this girl, anak 4 yang my collegue kata from 3 different dads, kerja biasa-biasa gitu. Bak kata orang kat sini, ni semua set-set homputeh fariah council-estate githooo.

This colleague of mine kata, our Boss could do better. I pulak cakap..maybe this accounts girl ada kelebihannya. Ye laa...she is not that bad looking cuma kalau nak dibandingkan dengan boipren nya tu, tak sama taraf lah kira nya. I cakap laa...maybe our Boss is into that kind of girl..loud mouth, obnoxious etc etc..something that he is not. Ye lah, sometimes the opposite attracts.

So off they went and talk about couples dalam Company we all yang dok berdating. Orang tu dengan orang ni..tak seswai..so on so forth.

Makes me wonder...people do passionately talk about things like this, starts questioning your taste in choosing a partner. Not all of us goes out with someone like us or someone who will precisely menepati taste kita yang kadang2 tah hapa2 ni.

I have always fancies older man...nak nak the nerdy looking one. I seems to go for the brain and his ability to charm. Ohh janganlah tertipu dengan statement tu. Charming in my standard is people ability to write the sloppiest surat centa, mixing tapes...or making lovely gestures (by this Kiah, I don't mean gesture bawak kita masuk semak ye...) The aruah siamang speaks and write very good English...tahap budak law masa tu and that turns me on big, big time. For his eloquence in English, he doesn't need fake accent like any other UK scholar I know (elehh..baru dok UK sekejap, tegur I kat kedai terus nak ber accent Mr Bean, pirrrahhh mabuk)

I do wonder what my friends think about me and MC..yang sangat jauh beza nya. I even question that myself. Dia pun, of course, sudah menyampah untuk menjawab soklan ini bila ditanya (apasal you dengan I) ---dia akan kata, you ni, apa lagi yang tak puas ati ni???

Sometimes I think we are with the person we're with is because the way he/she makes us feel. Sometime, kita suka kat partner kita sebab dalam ramai-ramai, dialaaaaaaaaah yang boleh harap nya (I suspect MC syiok kat I pasal ni) and ada pulak sebab dah orang tu aje boleh tahan dengan kita, maka kita end up lah dengan dia.

We don't have to always want the same thing, look or appear the same and have to have the same background. Attraction can come like thunder, shock the system and change what is usual. We married, we dated our partner...thought that this is it..but then came tah sesapa kononnya menyapu kaki kita and make us feel like we are on top of the world..in love. But is that really love?

How we feel about a person more than always ended up fooling and clouding our judgement. Others look from the outside and the outer view can sometimes be true. You tak sesuai dengan si so and so, walaupun you rasa you dalam percentaan daun pisang. Outsiders sometimes said, you are better off dengan di yang ini dan yang ini, walaupun kita taklah crazy sangat kat si yang ini yang ini tu.

But hey, life is about trying and taking risk. I for once am crazy about the person who others think doesn't deserve me. You got to follow your heart sometime and learn later (hopefully takde lah casualty seberat-berat alam like kena pulau, halau dari rumah gituh) from your mistake.

Tak gitu, Kiah?

No comments: