About Me

Sunday, April 12, 2015

Teman Lelaki Upahan (Persoalannya...ada ke lelaki yang nak diupah?)

I love how Azwan Ali function as a.....as...him.

Salam. Kurniaan Allah terindah terhadap hambanya AA....aku adalah umat mu yang bersyukur ya Allah, lindungilah daku dari #hatersneraka etc etc.

Oi haters angjing mak bapak ko sial mulut longkang...this is Diva AA, rezeki tak putus ko yang sial makan taik yang dengkikan mulutku yang jelita ini. Aku ada billions supporters..ko tu? hanjing pun tak kenal.

Tu diahhhhhhh. Boleh kah kau menaip dalam mode dua alam cenggitu Rosmaria Zulkifli oii? Dalam pada penduduk Malaysia ni takda pun sampai billionz (ke dah cecah billion?) ko dah hado peminat lagi ramai dari Kak Peziah Latip. Sujuddds tau. Jeles I.

So yes...let's discuss tajuk diatas. I adalah tengok tapi tak selalu...ye lah...ahkak ni bukannya doktor pakar yang banyak masa terluang. Ahkak adalah pekerja bawahan level hamba mukattab gittew so tengok tv adalah hit and miss. Ada hari tengok, ada hari tak. So TLU ni asalnya tertengok dan ter umpat lah jua memula...ya lah, amenda tajuk kau cam gampang gitu kan?

Tu satu. Tetiba pulak ada pompuan yang akan meng inherit syarikat perabot apak nya (laaa, perabot ja pun...kot la nak inherit Ikea, ada lah rasa nak percaya yang ko bakal hilang warisan billionz kau) Apaknya kata, kalo ko tak kawin  you will not be part of all this..camtu lah kan dialogue nya. Dan muka mak tiri mata duitan pun akanlah enterframe.

Scene akan diselang selikan dgn wanita kamfung yang berlakikan hampeh. Nowadays cerita ko nak inherit syarikat perabut rotan abah kau pun boleh masuk sokabar dan menaikkan nafsu tamak haloba bapak tiri yang pemalas. 

Then there's this cute tudung girl macam menggedik memberi kau harapan tapi sebenarnya syiok kat abang mu. Dan kau sebagai lelaki macho dan pandai masak idoklah nak menunjukkan tantrum sebagai adik seraya berkata..no..itu gilpren ku!

So the story was like, pompuan nak terima reta tu sebanrnya adalah boipren tapi ala-ala touch n go tup tup boipren tu ada hati kat pompuan lain yang lebih mesra alam (ya lah dah kau pun edisi petir nak memarah ja) Setelah di dumped oleh boipren same time abah pulak suruh kawin, idok ka keegoan mu sebagai wanita yang berfeeling supermodel terguris?

Maka terbit lah orang kaya dari Sarawak ni yang juga bakal mewarisi kayu balak jutaan bapak nya tetapi camouflage la sikit sebagai jantan down to earth yang makan gaji kat kedai makannya sendiri. Orang Sarawak yang sikda pun ku nengak nya kelaka Seghawak dengan adikkakak nya or mak duak bapaknya empun. Misti nya mbulak kann?

Okay. Truth be told...I don't know what happened to all of them above. But surely, they will get what they want in the end. Kalau hero mati, sure orang gomen meghoyan. 

But...in reality, I am in need of this kind of man. Ada ka boipren yang memenuhi specifikasi dan justifikasi untuk dipertontonkan kepada orang Paroi Jaya yang senantiasa tak puas hati kenapa ahkak ni idoklah bercita-cita nak berlaki.

Ada ka jantan yang mahu diupah untuk melayan perangai Ina Naim kita ni?

Ada kan jantan yang mahu diupah menghantar home cooked food kat kita diwaktu opis kita penuh dgn musuh musuh tradisi kita heh?

Ada ka jantan yang mahu diupah untuk menjadi boipren yang menurut perintah serta tak menyakitkan hati...dan mengikut saja nafsu kita nak makan kat mana...dan menafikan pertambahan berat badan kita?

Ada kan jantan yang sanggup diupah tolong bagi kucing kita makan dan mencedok tahik nya serta mengingati tarikh tarikh anak anak haram tu kena di vaccine?

Ada ka jantan yang sanggup diupah untuk menelepon kita dan bertanya khabar serta menghantar wassap sesimple...missing you?

I bet our wish list is long...so long it is so unimaginably impossible, kan?

We have live long enough to hope for miracle...but if this option is readily available at cost...so, why not?

Kepada yang berkenaa, ko tak ke rasa mannerism TLU imaginary kau tu macam Hugh Grant ada nya? Errr..errr...errr manjang.

1 comment:

Cik Kiah said...

Review TLU macam hanjing!