About Me

Monday, July 18, 2011

Update Menyampah

Update itu mahu....masa aje yang tak ada.

Some people rajin masak and apa dia masak pun boleh jadi update. Some people kuat derak, so mana-mana tempat dia pergi, dia hambik gambar terus jadi bahan update.

Ada orang suka beli barang...err, barang yang tak semua orang boleh mampu lah. Maybe dia rasa bangga sebab dia telah berjaya menyimpan duit tanpa gangguan sesiapa or maybe dia mencapai kejayaan yang membuah kan hasil yang boleh buat dia mampu membeli barang yang some of us tak mampu itu. Well, benda ni susah nak kata...kalau kita kata dia berlagak kang, maybe dia takde niat dalam hatinya nak berlagak...but, kita pun tahu kan...niat dan perbuatan tu kenkadang tak seiringan. Kita tunjuk benda mahal kita kat orang, bila kita pikir sedalam-dalam nya, apa sebenar makna nya? Kalau tak tunjuk, tak bleh ke?

Ada orang berasa, dia terpaksa 'menunjuk' sebab dia rasa hanya tu lah caranya orang akan perasan kan dia. Menunjuk maksud I bukannya menunjuk benda-benda materials saja...kenkadang apa yang kita tulis, kita cakap pun is a form of menunjuk juga.

Well, tak ada salahnya menunjuk..cuba kita kenalah sedar, bila kita dah start menunjuk maka secara sedar dan tidak, kita dah bagi ruang untuk orang memberi pendapat. Pastu, kita tak bley lah pi buat2 cakap...weih, siapa mintak pendapat kau? Dah kau pun menunjuk dalam ruang yang terbuka kepada orang, mestilah orang pun ada hak juga nak berkata-kata kann?

I sekarang semakin tak berkenan pulak dengan chat box I yang kat belah kanan ni...bukannya apa, I always believe in open communication tapi ada pulak set-set langau taik yang singgah berak sambil menyakitkan hati. Whatever happened to taking responsibility dalam berkomunikasi? Perlukah masuk blog orang dan berbahasa kasar? Kita aje betul dan orang lain salah kah? Kita kan tahu semua orang berbeza citarasa and pendapat? Just because kita tak sokong apa dia sokong, nak marah2 plak. Cemana nak jadi politician camtu? Pastu bagi komen jadi anonymous. Weh....

And please lah...those who comments yang tak kena published, must I tell you I detest profanities. You nak kata hal kak Mah & Abg Jib, tak yah sebut sebut body part orang tu ye...itu kah mentality you? This is the type yang nak mencarut, carut hal dalam kain seluar makpak orang. Tak gi sekolah meh?

Sekian.

1 comment:

aking said...

nyah, teringat masa kat pdg pasir dulu, ramai yg cam tu, menunjuk sebab selama ni tak dpt tu yg diam. lernim dah dpt hapa lg. eh aku pun pernah jgk menunjukkan?hehehehe