About Me

Sunday, January 10, 2016

Tayangan Perangai Di Media SoSIAL

Uolss....selain dari orang-orang yang I tahu, I pun pernah gak buat menda-menda tayang-menayang dalam social media ni...tapi, hanya orang-orang yang rapat dan orang yang ditujukan je yang tahu. Ehh..tahu apa?

I want to write about tayangan chenta oleh pasangan pasangan dalam WWW ni. 

Sometimes its sweet...ada unsur-unsur stealth gitu like hanya mereka dua saja yang tahu dan kita yang dok pakat-pakat menyevok ni hanya boleh agak2 and put 6 and 6 together and dapat 100. kan?

Tu bagi pasangan yang sweet. 

Bagi pasangan yang diebetic ni lah yang I tak larat. Ekceli, pesakit kencing manis adalah seorang tu ja, pasangan dia ala-ala endah tak endah. Si kencing manis ni macam nak sangat tunjuk kat dunia betapa bahagianya hidup mereka. Di alam maya di wall sendiri dan juga boleh ditatap oleh orang yang dalam list nya.

Memanglah secara defensive nya dia akan kata, my wall lantak lah I nak tulis hapa kann? But seriously, message macam, please call me because I have tried to call you so many times tu, seswai kat private message ka seswai kat tayangan umum?

Dah le sebelum ni ber crisis teluk pun dalam media sosial sampai orang yang takdak pesbuk pun tahu...so bila ada tayangan tayangn umum yang camni, mula la orang rasa si kencing manis ni ala-ala desperate nak bagitau orang ramai yang dia ni masih isteri orang/makwe orang gittew.

Sebagai orang Asia, our preference is leaning towards deprecating piss taking...yakni kalau dalam wall tu misti mau kutuk lakinya. Well, that's the idea of fun. Benda terlebih gula ni adakalanya menyesakkan.

Ada satu pasangan Instagram. Ke mana hala selalulah berdua...holiday berdua, pi party berdua dan kalau beli benda tu sure ada his/hers cenggitu. Tetiba lately ni, mereka start pergi tempat lenlain dgn orang lain. Posting kenkadang kesat-kesat gitu..ala-ala cakap, don't waste time on somebody who can't appreciate you etc etc.

Macam ada makna ja kannn? Sekejap posting motivation kata jangan buang masa mengenang benda2 sedih dan lusa pi upload quote, orang yang tak menghargai chenta patut mati..cam tu lah. Kita yang pengikut lagi penyebok ni akan kata dalam hati...ohh dah clash lah kot...

Communication dalam media sosial antara laki bini pun patut lah di ban sebab..hek elehh, ko takda whatsapp ka deyy? Rindu kat anak yang pi summer camp belakang umah ja pun pi la merintih dalam pesbuk laki bini ni. Hok olohhh....

Bukannya tak boleh ya kakk...ya lah iols tahu tu laman media sosial you, but siapakah target audience uols tu? Ke uols memang mengharapkan makian dan cerca dari kengkawan?

Oh ya have you ever come across mega penyibuk? Someone yang kalau boleh you nak avoid tapi suka nau tinggalkan komen when and where she or he not wanted. Macam kita pi tulis kat wall kawan kita to thank her or him for something, and si bahlulll ni pulak tetiba muncul dgn comment laknat like..ishh tak ajak I. Tak ke ko pikir sebab orang takmau ajak ko lah ko takda dalam adegan makan-makan tu.

Even conversation you dgn orang lain pun dia akan like. Wah wahh..kepochi gaya ni pun ada khennn?

Pastu kan...ada pulak set-set makcik yang akan upload gambar deme gi outing yang agaknya setahun sekali tu dengan caption BFF forever padahal kita yang kenal diorang ni tahu betapa kuat nya masing2 tu mengutuk sesama sendiri. BFF forever tu yang tak menahan tu tau..hik hik hik.

Callo guysss... 

No comments: